Wednesday, August 01, 2007

Aluma på Webben.

Första gången jag köpte Aluma brottades jag med att neka att köpa tidningen av en hemlös i gathörnet för att inte ställa sig i någon borgerlig tycka-synd-om position gentemot försäljaren. Till slut köpte jag tidningen, och det har jag inte ångrat. För tidningen är inte dålig, och det är ingen allmosa att köpa den. Faktum är att Aluma kanske är en av de bästa tidningar som överhuvudtaget görs i Sverige. Dess perspektiv är verkligt, för det måste det vara. Ingen av DN:s eller Sydsvenskans bisarra och rasistiska von oben perspektiv.

Aluma gör temanummer, där man exempelvis kan läsa artiklar med titeln "Klass mot klass" (som iofs inte var så bra som titeln utlovade) och även den mest balanserade skriften om Antifascistisk Aktion som jag någonsin läst.

Nu finns aluma på webben. Det är mycket bra. Check it out!

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se