Monday, October 15, 2007

Skåne Social Forum i helgen i Lund.

Nu i helgen går Skåne Social Forum (SSF) av stapeln i Lund. Programmet bjuder på många intressanta överraskningar, och framförallt mycket mindre flum än vad jag förväntade mig. Förra året så ska forumet ha gjort succé, och förhoppningsvis kommer det gå än bättre den här gången. För studenter och akademiker så är förhoppningsvis VSF:s arrangemang speciellt intressanta. Jag tänker skamlöst rekommendera "mitt" seminarium "Motstånd på Högskolan" tillsammans med Syndikalistiska Ungdomsförbundet, Osäkrade Studenter och Folkets Akademi (Smålands) om konfliktlinjer och kampmetoder i den högre utbildningen. Kom till Lilla Teatern 14.00 till 15.45!

Även VSF:s förbundsordförande Carolina Lindkvist kommer hålla ett föredrag som heter "Arbetarklassen och den högre utbildningen" mellan 16 och 17.45, även det på Lilla Teatern. Mig kan man träffa på European Social Forums eller Vänsterns Studentförbunds bokbord om man exempelvis vill kasta saker på mig eller dylikt.

Labels: , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se