Sunday, December 16, 2007

Klass med stass? Blondinbellas bravader.

Jag vet inte om ni har missat blondinbellas existens? Blondinbella är kanske den viktigaste figuren för hela den kommunistiska rörelsen idag. Hennes vikt i klasskampen kan jämföras med Trotskijs 1905. Hade bara massorna fått reda på hennes existens och hört hennes ord är jag övertygad om att revolutionen skulle bryta ut! Massorna skulle kasta sina reformistiska ledare åt sidan, storma Rosenbad, upprätta arbetarmakt över varje företag och varje fabrik i det avlånga landet. Ja, kanske det skulle sprida sig bortom bara lilla Sverige också. I solidaritet och gemensam, fokuserad kamp hade revolten spritt sig till Paris, Rom och än vidare!

Givetvis är det inte för att blondinbella är en inspiration utan för att hon är det vidrigaste överklassvinet som krupit fram ur Internets mörka vrår. Nästan en karikatyr av den inkompetenta och mentalt hämmade svenska överklassen. MUF-aktiv, pälsälskare, jubelidiot. Blondinbella har allt. Och nu har hon även varit på Café 44! Läs hennes betraktelser!
Jag har alltid tyckt att det är intressant med nya upplevelser, träffa nya människor. Men det här var bara obehagligt, folk stod och hoppade på varandra som om de gick på en uppåtdrog. Vissa var rakade, hade bombarjackor och kängor på fötterna. Jag mådde faktiskt illa när jag såg dem. Människorna där hatar min livstil och jag kunde se de på dem. Vi förstod direkt att vi levde i helt olika världar och jag var på deras hemmaplan. Pärlörhängen, märkeskläder eller en liten päls runt nacken väckte bara ett hat hos dem. Ett hat jag inte känt så pass tydligt förut.
Ett fel: vi hatar din klass.

Labels: ,

4 Comments:

Blogger Björn Nilsson said...

Haha, det är lustigt med unga töser som är så blankpolerade i nyllet att de ser ut som ett hårdretuscherat porträtt av en sovjetisk politbyråledamot cirka 1975. (Gubbarna var rätt rynkiga så retuschören fick nog jobba med en roller för att kunna täcka allt!) Först var jag tveksam om den här människan verkligen existerade, men uppenbarligen är det en reellt existerande ungmoderat. Jisses! Ett framtida ministerämne kanske?

För övrigt har jag, iklädd slips och kostym, läst upp en dikt under en poesiafton just på 44:an. Och detta utan att bli ihjälslagen. Det kanske berodde av att det var poesiafton med gamla hederliga sonnetter, och såväl poetens som publikens medelålder var rätt hög. Inga höga hopp och sparkar eller så. Poeten frågade om någon kunde författa en dikt och det gjorde jag. Han blev rörd. Jag tog min nyinköpta anarkistiska "Brand" och knallade hem igen.

8:34 PM  
Blogger Björn said...

Blondinbella är grym! Men samtidigt är det ju sorgligt att hon arbetar så hårt för att vara äckligt överklass. Jag tycker lite synd om henne i all ärlighet.

Skönt att höra att 44an sysslar med många olika typer av grejer. Det blir ju bäst och allsidigast om alla kan komma och delta och om man kan varva punk med dikter.

9:20 PM  
Blogger Olof said...

Hon är ju fan som Frank Baude, fast tvärtom och i kvadrat.

11:03 PM  
Blogger Björn said...

Hon och Baude har ett dialektiskt förhållande. De kan inte existera utan varandra.

11:20 AM  

Post a Comment

<< Home

Bloggtoppen.se